Statment from Palestinian Prisoners to Escalate Hunger Strikes – بيــان من الأسرى الفلسطينين في سجون العـدو الصهيوني

The following statement has been issued by Palestinian Prisoners in Israeli jails. Prisoners from a number of different political currents have organised the ‘Karameh’ (Dignity) Hunger Strike. Protest action will be stepped up on a daily basis until the 17th of April (Palestinian Prisoners Day) when an indefinite hunger strike will be launched.

The statement has been translated from Arabic, and appeared on the Ajnad news website:

The various political currents in the prisoners movement who are held in the zionist jails have reached an agreement to escalate the ongoing hunger strikes in order to achieve the human rights which Israel have denied prisoners for many long years.

Prisoners will begin an indefinite hunger strike this month. This means they will refuse all forms of food and liquid (with the exception of water) until their demands are met. The hunger strike has been initiated because this is the the the only tool that the Palestinian prisoners have to achieve their rights. We must pressurise the occupying government and force it to negotiate on the demands the prisoners movement has been striving to achieve. The hunger strike is supported by the prisoners movement as a whole, with agreement amongst all member parties.

The demands of the Karameh Hunger Strike are:

1. An end to the policy of solitary confinement and isolation which has been used to deprive Palestinian prisoners of their rights for more than a decade.

2. To allow the families of prisoners from the Gaza Strip to visit prisoners. This right has been denied to all families for more than 6 years.

3. An improvement in the living conditions of prisoners and an end to the ‘Shalit’ law, which outlaws newspapers, learning materials and many TV channels.

4. An end to the the policies of humiliation which are suffered by prisoners and their families such as strip searches, nightly raids, and collective punishment.

The aim of the hunger strike is to shift local, regional and international public opinion. It aims to put pressure on the occupying government and hold it responsible for the health of all prisoners.

Palestinian Prisoners are calling on free people across the world to to do everything in their power to support them in their struggle for rights.

Join the Global Fast in Solidarity with Palestinian Prisoners:

https://www.facebook.com/events/377676185583616/396941896990378/?notif_t=like


بيــان صادر عن الأسرى الفلسطينين في سجون العـدو الصهيوني ,, مطالب الأسرى في إضراب الكرامة القادمبيان صادر عن الأسرى في سجون الاحتلال الصهيوني، يوضحون فيه مطالبهم العادلة، التي يخوضون من أجلها خطوات احتجاجية، تتصاعد لتصل في يوم الأسير الفلسطيني 17/4، إلى خطوة الإضراب المفتوح عن الطعام، وهذا نص البيان:

بسم الله الرحمن الرحيم

على مدار ثلاث سنوات مضت، سعت الحركة الأسيرة في سجون الاحتلال الصهيوني، بكافة أطيافها السياسية على التواصل والتنسيق فيما بينها لبلورة خطوة الإضراب المفتوح عن الطعام، لنيل الحقوق الإنسانية البديهية، التي تنكرت لها حكومة الاحتلال على مدى سنوات طويلة مضت، إلى أن تكللت هذه الجهود بالتوافق على خوض إضراب مفتوح عن الطعام، في منتصف شهر نيسان من هذا العام .الإضراب المفتوح الذي سيخوضه الأسرى الفلسطينيون: هو إضراب أقرته الحركة الأسيرة، بكافة أطيافها السياسية، يقضي بالامتناع عن الطعام والشراب، عدا الماء حتى تتحقق كافة المطالب، التي انطلق من أجلها الإضراب. والإضراب هو الوسيلة الوحيدة التي يمتلكها الأسرى الفلسطينيون لنيل حقوقهم، والضغط على حكومة الاحتلال ودفعها للتفاوض مع الوفد، الذي تشكله الحركة الأسيرة لهذا الشأن والرضوخ لمطالبه.المطالب الرئيسية من إضراب الكرامة “نيسان”:

1.إغلاق ملف العزل الانفرادي، الذي يقضي بموجبه أسرى، مضى على عزلهم أكثر من عشر سنوات متتالية، في زنازين انفرادية تفتقر لمقومات الحياة البشرية والنفسية والمادية

.2. السماح لأهالي أسرى قطاع غزة بزيارة أبنائهم في السجون، الذين حرموا منه منذ ست سنوات متتالية. فمنذ ذلك الحين لم تقم ولا زيارة واحدة لأي أسير غزي

.3. تحسين الوضع المعيشي في السجون، الذي تداعى بقرارات سياسية وقوانين جائرة، مثل ما يسمى “بقانون شاليط” الذي حرم الأسرى من أبسط الحقوق، كالتعليم ومتابعة الإعلام من خلال سحب العديد من القنوات الفضائية وكل الصحف المكتوبة.

4. وضع حد لسياسة الإهانة والإذلال التي تقوم بها مصلحة السجون بحق الأسرى وذويهم، من خلال التفتيش المهين العاري، والعقوبات الجماعية، والاقتحامات الليلية

.معادلة الإضراب:يرتكز الإضراب بشكل مباشر على تحريك رأي عام محلي وعربي ودولي، يضغط على حكومة الاحتلال، ويهدد مصالحها وعلاقاتها السياسية، ويحملها كامل المسؤولية عن حياة الأسرى الفلسطينيين المضربين عن الطعام، إضافة إلى إلقاء الكرة في الملعب الحكومة الصهيونية، وإجبارها على تحمل عواقب تضييقها على الأسرى وسلبها حقوقهم.نداء بالأمل:على ضوء المعادلة، سابقة الذكر، يتوجه الأسرى الفلسطينيون إلى كافة أحرار العالم، من دعاة ومفكرين ومثقفين وفعاليات وصحافة وإعلام وأحزاب، لبذل الجهود والعمل على مساندة ونصرة الأسرى، في إضرابهم المفتوح عن الطعام . الأسرى الفلسطينيين في سجون الاحتلال

شارك في الصيام العالمي لمساندة مطالب الأسرى الفلسطينين يوم ١٧/٤

https://www.facebook.com/events/377676185583616/396941896990378/?notif_t=like 

About these ads

About weareallhanashalabi

Scotland's student movement for Palestine

3 comments

  1. Pingback: Palestinian prisoners to escalate hunger strikes | International Socialist Group

  2. Pingback: March for the Karamah hunger strikers | International Socialist Group

  3. Pingback: Racist Israeli Student Union condemned | Counterfire Wordpress

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 597 other followers

%d bloggers like this: